F.A.Q.

F.A.Q. Veel gestelde vragen

 klik op een vraag om meer informatie te krijgen
Is deze methode van leveren legaal?

Ja, alle medicijnen zijn officieel geregistreerd bij de European Agency for the Evaluation of Medical Products (EMEA) en de Nederlandse registratie commissie. De apotheek verstuurt medicijnen naar patiënten die een goedgekeurd artsenrecept gekregen hebben van onze officieel geregistreerde arts. Wij voldoen aan de Nieuwe Geneesmiddelenwet die per 1 juli 2007 van kracht is geworden. Voor nieuwe patiënten kan dit betekenen dat de arts eerst persoonlijk contact met u opneemt.

Het fenomeen internetapotheek is juridisch toegestaan. (Directie geneesmiddelen en medische technologie Ministerie van VWS)

Hoe weet ik dat de medicijnen echt zijn?
De medicijnen die op deze website worden genoemd zijn van bekende farmaceuten. Bovendien worden de medicijnen door een erkende apotheek geleverd.

De medicijnen worden door de apotheek geleverd in de originele verpakking en met de originele bijsluiter van de fabrikant.

Wordt mijn informatie veilig bewaard?
Privacy, veiligheid, discretie en volledige klanttevredenheid zijn de sleutelbegrippen waaraan Netservices haar bestaansrecht dankt. De informatie die u aan ons verstrekt is strikt vertrouwelijk en is beschermd onder de Wet op de Persoons registratie en de regels van de arts-patiënt relatie. Inzage van de door u ingevulde medische gegevens is uitsluitend mogelijk door een arts via een unieke inlogcode. Wanneer de arts een recept voorschrijft zal de apotheker dat controleren op mogelijke interacties via een eigen unieke inlogcode op het medicatiedeel van de vragenlijst. Het is daarom van groot belang dat u alle door u gebruikte geneesmiddelen vermeldt.
Wanneer kan ik mijn order verwachten?
Aanvragen die voor 12.00 uur geplaatst zijn op maandag t/m vrijdag worden dezelfde dag, indien goedgekeurd door de arts, nog aangetekend verstuurd en de volgende werkdag door TNT of UPS in neutrale verpakking bij u thuisbezorgd. Indien u kiest voor betaling per machtiging is de levertijd 4 werkdagen langer.
Wat gebeurt er met mijn order wanneer ik niet thuis ben?
Als u niet thuis bent dan wordt het pakketje de volgende dag nog een keer aangeboden, als u dan weer niet thuis bent dan zal de koerier een bericht achterlaten waar u het pakket kunt ophalen. Vergeet niet uw legitimatiebewijs mee te nemen. U kunt ook telefonisch contact met UPS of TNT opnemen en de bestelling op een andere dag laten bezorgen.
Wat is jullie beleid omtrent retourprocedures?
Door overheidsregels is het niet toegestaan dat de apotheek medicijnen terugneemt wanneer deze de apotheek verlaten hebben. Het gaat hier om medicijnen waar de apotheker de farmaceutische kwaliteit van wil kunnen blijven waarborgen. Zo alleen kan worden gegarandeerd dat u een kwalitatief hoogstaand product krijgt. Als u ons iets terugstuurt kunnen wij niet controleren of het geleverde product volgens de kwaliteit’s voorschriften is behandeld. Terugsturen kan, ter vernietiging van de medicijnen, maar restitutie van geld kan niet plaatsvinden.
Accepteren jullie ook telefonische orders?
Nee, het medische vragenformulier moet worden ingevuld. Dit is wettelijk verplicht en voor uw eigen veiligheid. Ook moet u akkoord gaan met de algemene voorwaarden en de afstandsverklaring voordat wij uw order kunnen accepteren.
Welke Creditcards accepteren jullie?
Wij accepteren momenteel VISA en Mastercard. Op uw creditcard afschrift verschijnt uitsluitend ‘OnlinePay’. Naast deze creditcards kunt u ook betalen per machtiging, via Ideal of per bankoverschrijving.
Waarom is mijn telefoonnummer vereist?
Ten behoeve van het telefonisch consult en in het geval er problemen zijn met uw order moeten we in staat zijn om contact met u op te nemen. Als er iemand van genoodzaakt is om contact met u op te nemen dan zal dit natuurlijk discreet gebeuren.

Het gesprek zal dan gaan over uw “online bestelling” en eventuele onduidelijkheden in uw aanvraag.

Verkopen jullie mijn informatie aan derden?
Neen, dit gebeurt absoluut niet. De door u verstrekte informatie wordt alleen gebruikt om uw order snel, veilig en discreet te kunnen afhandelen. Zie de vraag over privacy, hierboven.
Ik heb nog vragen heb die hier niet beantwoord zijn?
Mocht u een vraag hebben die hier onbeantwoord blijft, stuur ons dan een e-mail, wij helpen u dan graag verder! Klik hier om te e-mailen.